Educação, Cultura e Subjetividade: Deleuze e a Diferença (Education, Culture and Subjectivity: Deleuze and the Difference)

Autores

  • Gustavo de Almeida Barros UFSCar
  • Silvio Ricardo Munari UFSCar
  • Anete Abramowicz UFSCar

DOI:

https://doi.org/10.14244/198271992186

Resumo

This article discusses the way in which the question of Difference, in the trace of Friedrich Nietzsche's thought, becomes central to the thinking of the philosopher Gilles Deleuze whose epistemology makes for one of the axes of the Education, Culture and Subjectivity line of the Post- Graduation in Education of UFSCAR. This article discusses and analyze some concepts constructed by Deleuze that proposes a new image of thought in Philosophy, among them: difference, rhizoma, becoming and immanence, among others.

Keywords: Education, Subjectivity, Difference, Deleuze.

Este artigo discute a maneira pela qual a questão da Diferença, no rastro do pensamento de Friedrich Nietzsche, torna-se central no pensamento do filósofo Gilles Deleuze cuja epistemologia faz parte de um dos eixos da linha Educação, Cultura e Subjetividade do Programa de Pós-Graduação em Educação da UFSCar. Este artigo discute e tematiza alguns conceitos construídos por Deleuze que propõe uma nova imagem do pensamento na Filosofia, entre eles: diferença, rizoma, devir e imanência, entre outros.

Palavras-chave: Educação, Subjetividade, Diferença, Deleuze.

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Publicado

31-05-2017

Como Citar

BARROS, G. de A.; MUNARI, S. R.; ABRAMOWICZ, A. Educação, Cultura e Subjetividade: Deleuze e a Diferença (Education, Culture and Subjectivity: Deleuze and the Difference). Revista Eletrônica de Educação, [S. l.], v. 11, n. 1, p. 108–124, 2017. DOI: 10.14244/198271992186. Disponível em: https://www.reveduc.ufscar.br/index.php/reveduc/article/view/2186. Acesso em: 23 jul. 2024.

Edição

Seção

Dossiê Comemorativo - Artigos
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